2016. február 9., kedd

Első és második díj

Nagyon nagyon köszönöm az első díjam Elena Diana-nak és a másodikat pedig Bettinek! Nagyon megleptetek a díjakkal! Gyorsan ki is töltöm. :) - Ha nem gond, mind a két díjat egy bejegyzésbe sűrítettem. A teljes cikket elolvashatjátok, ha az Elolvasom-ra kattintotok.

Szabályok:
1. Köszönd meg a díjat, és tedd ki, hogy kitől kaptad! 
2. Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad! 
3. Írj 12 dolgot az illető blogjáról! 
4. Írj 12 dolgot a saját blogodról! 
5. Válaszolj, a 12 kérdésre! 
6. Tegyél fel 12 kérdést! 
7. Kommentelj annak a blogján egy bejegyzéshez, akitől kaptad, hiszen mindenkinek jól esik a visszajelzés. Ez lehet kritika, vélemény, a lényeg, hogy építő jellegű legyen! 
8. Cseréljetek linket! 
9. Küld tovább 12 embernek a díjat! 
10. Tedd ki a plecsnit jól látható helyre, úgy, hogy az én blogomra vezessen! 

Első díj: 

12 dolog Elena blogjáról: 
1. A fülszöveg elolvasása után az olvasó hamar rákap a történetére.
2. A fejléc egyszerűen elképesztő!
3. A történet elején már összezavarja az író (Elena) az olvasót.
4. Összeszedett írásmód jellemzi az írót, amikor olvastam azt vettem észre, nagyon odafigyel arra, hogy minél kevesebb helyesírási hibát ejtsen és ez teszi igazán érdekessé történetét.
5. Tetszik, hogy külön menüt kaptak a szereplők, könnyebben meg lehet ismerni őket! :)
6. Kicsit az elején meglepett, hogy a főszereplő(k) is fiatalabbak nálam.
7. Fantasy történet.
8. Hope szobájához hasonlóak vannak a várban/kastélyban is ahol az első fejezetben William körbevezette.
9. Üvegház, uszoda is van a kastélyban.
10. Hope szeret olvasni.
11. Hope egyik napról a másikra cseppen bele a dolgok közepébe.
12. A főszereplő Jessicától kapta az erejét.

12 dolog Betti blogjáról:

1. A blogon találkozhatunk 1-2 részes történetekkel is.
2. Történeteiben sok a párbeszéd.
3. Egy-egy rész hossza változó.
4. Egyszerű kinézetű blog.
5. Rendszeresen frissíti blogját.
6. Könnyű, egyszerű és kikapcsoló történeteket ír.
7. Betti általában csatol 1-1 képet a fejezetekhez.
8. Több oklevelet is szerzett blogversenyeken.
9. Blogversenyt saját maga is indított.
10. Betti blogjának címe Csillaghullás.
11. 47 feliratkozottja van.
12. Kicsivel több, mint 4 hónapja kezdte el Betti a Csillaghullás blogját.
12 dolog saját blogomról:

1. A történetet jelenleg újraírom, javítom az eddigi hibáimat.
2. Főszereplőm az átírásban Shay Frewen.
3. Kb. olyan 20-30 fejezetet szánok a történetre és ha lesz majd rá igény, akár folytatást is írok.
4. Próbálom kiküszöbölni a helyesírási hibáimat.
5. A történetet Wattpad-ra is feltöltöm.
6. A fejezeteket próbálom minél hosszabbra megírni és próbálom minél érdekesebbé tenni.
7. Leginkább hétvége körül tudok új részeket hozni.
8. Furcsa lehet, de néha a szereplők a fejemben is megszólalnak. 
9. Ha egy történetet írok, nem csinálok jegyzeteket és így kezdtem el ezt a történetet is.
10. A kinézetet próbálom minél egyszerűbbre, de nagyszerűbbre szerkeszteni, nem szeretem, ha túlzsúfolt. :)
11. Minden karakterembe belerakok egy részt magamból.
12. Vizuális típus vagyok, így könnyedén el tudom képzelni a helyszíneket, helyzeteket és a szereplőket is magam előtt.

Kérdések: (Elena Diana)

1. Mióta blogolsz? - Már évekkel ezelőtt kezdtem netes "pályafutásomat" és hát először nem is a blogolással. Pontos dátumot nem tudnék mondani, de nagyjából olyan 6-8.-as koromban (hú, de régen is volt) vagyis olyan 4-6 éve. 
2. Hány blogod van? - Jelenleg 3, de nem mindegyiket tudom frissíteni a végzős év miatt. 
3. Miért kezdtél blogolni? - Egyrészt azért, mert jó ötletnek tűnt kipróbálni magam a blogok/írás világában másrészt pedig szerettem olvasni és még mindig szeretek, szeretnék valamit én is alkotni ennyi év elteltével. Továbbá az írás egyszerűen megnyugtat és bárki bőrébe beleélhetem magam.
4. Mi ad ihletet, mi inspirál? - Sok olyan dolog van, amiből ihletet merítek (zenék, filmek, könyvek, élethelyzetek, amiket átélek stb...) és tulajdonképpen ugyanezek a dolgok is inspirálnak.
5. Van aki támogat a blogírásban? - Igen, az olvasóim. :) 
6. Mi a hobbid? - Zenehallgatás, olvasás, filmnézés, biciklizés, ha van rá lehetőségem. 
7. Mi ihlette a történeted, honnan jött a blogod alapötlete? - Régóta akartam egy ilyesfajta történetet írni és hát Borsa Brown egyik könyvsorozata, A maffia ágyában ihletett meg a leginkább. 
8. Melyik az a szereplő, akire a leginkább hasonlítasz a történetedből? - Erre nem tudnék válaszolni, mivel minden egyes karakterem személyiségében van egy-két olyan dolog, ami rám is jellemző vagy amilyen lenni szeretnék. 
9. Ki írta az első kommented a blogodra? Mi volt az? - Elena Diana, akitől az első díjat is kaptam és azt írta, hogy jól sikerült az első rész is, hogy találkoznak majd, de reméli, nem a főnöke lesz majd. :)
10. Amikor negatív véleményt/kritikát/kommentet kapsz elkeseredsz? - Egy kissé igen, de elgondolkodok róla és építő kritikaként fogom fel, a továbbiakban pedig próbálom kijavítani a hibám. 
11. Hány díjad van eddig? - Ezen a blogon eddig 2, de ha az eddig másik blogommal megszerzett díjakat is nézzük, akkor nagyjából olyan 5-7.
12. Milyennek látod a blogod? - Még egy kicsit kezdetlegesnek, úgy érzem lehetnék jobb is és próbálok fejlődni.

Kérdések: (Betti)


1. Mióta blogolsz? - Nagyjából olyan 4-6 éve (részletesebben kicsit feljebb is leírtam) :)
2. Miért kezdtél bele a blogírásba? - Fent szintén részleteztem már :)
3. Miért szeretsz írni? - Mert beleélhetem magam valaki más életébe és mert megnyugtat, ha írok.
4. Mi ihlet meg, mi az inspirációd az íráshoz? - Ezt is részleteztem már fent.
5. Mi alapján választasz főhős nevet? - Fontos, hogy a kereszt és a vezetékneve együtt is jól hangozzék és hát próbálok a személyiségéhez illő nevet keresni a szereplőknek.
6. Hány blogod van? - Jelenleg 3, de nem mindegyiket tudom rendesen vezetni.
7. Milyen gyakran raksz fel részeket? - Általában 1-2 hetente szoktam felrakni, de ez a szabadidőmtől is függ.
8. Melyik a kedvenc történeted a blogodon? (Már ha van) - Eddig ez tetszett/tetszik a legjobban.
9. Van kedvenc bloggered/bloggerinád? Ha igen, ki az? - Igen, van 2 is. Először Bonnie írását kezdtem el olvasni, nagyon megtetszett. Aztán Elena Diana blogjára is eltévedtem bár bevallom, a tőle kapott díj miatt kezdtem bele, de nem bántam meg. Megszerettem az irományát és ezek után már rendszeres olvasója is leszek. :)
10. Számodra mit jelent bloggernek/bloggerinának lenni? - Hát, ide sok minden le tudnék írni kezdve azzal, hogy számomra a leges legfontosabb a "bloggerina létben", hogy egy kis saját birodalmat vezetek, kedvem és kényem szerint alakítok és próbálok minél jobb lenni abban, amit csinálok. Szerintem, ha valaki régóta csinálja már, régóta van jelen a bloggerek világában, az előbb-utóbb a részévé válik és nem igazán fogja majd tudni befejezni, mert folyton késztetést érez, hogy valami újat alkosson és valami személyeset adjon az olvasóinak.
11. Olvasol más blogokat is? - Leginkább a kedvenc blogjaimat olvasom, nem is mindig lenne rá most energiám, hogy egyszerre mondjuk 10-et is olvassak.
12. Mi volt a legmeghatározóbb emléked, mióta elkezdtél blogolni? - Nem tudok erre most konkrét példát írni, mert számomra mindig meghatározó élmény, ha újabb kommenteket, dicséreteket és javaslatokat kapok, amikkel jobbá tehetem irományomat.

Kérdéseim: 

1. Mi miatt kezdtél írni?
2. Mi motivál? 
3. Meddig tart megírni egy fejezetet neked?
4. Gondolkodtál már abban, hogy kiadod az irományod könyv formájában is? Ha igen, melyik könyvesbolt polcain látnád a legszívesebben? Használnál álnevet?
5. Honnan jött az álneved?
6. Mindent lépésről-lépésre eltervezel amikor egy történetbe kezdesz vagy pedig út közben találod ki?
7. Mit gondolsz saját írásaidról?
8. Mire figyelsz oda a legjobban? 
9. Van valaki, aki rendszeresen elolvassa irományod mielőtt még megosztanád? Aki úgymond mentorál? 
10. Mik a terveid a jövőre nézve? Később is fogsz írni? 
11. Hány történetet írtál eddig? 
12. Mi az, amit szerinted minden írónak meg kell tennie azért, hogy jobb legyen az írása? Mik a javaslataid a feltörni vágyó kezdő íróknak? 

10 megjegyzés:

  1. Drága Rosy!
    Köszönöm a díjat, hálás vagyok érte! ☺

    VálaszTörlés
  2. Drága Rosy!
    Köszönöm szépen mind a cserét, mind pedig ezt a díjat! Hálás vagyok, hogy gondoltál rám. :) Amint lesz egy kis időm, ki fogom tölteni.

    Ölel, Thea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Thea!
      Örömömre szolgált! ;) Majd meglesem, ha kész lesz, írj majd, kíváncsi vagyok a válaszaidra! :)

      Puszi,
      Rosy.

      Törlés
    2. Mindenképpen értesítelek! ;)

      Törlés
  3. Szia :)
    Köszönöm szépen a díjat, amint tudom, kiteszem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága!
      Szívesen adtam ;) Ha majd kész lesz írj és meglesem :)

      Puszi,
      Rosy.

      Törlés
  4. Köszönöm szépen, Rosy! Amint időm engedi, azon nyomban ki is teszem az oldalamra. :)
    xoxo, RS

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen ^^ Kíváncsian várom ;)

      Puszi,
      Rosy.

      Törlés
  5. Nagyon köszönöm!!! Hálám örökké üldözni fog!!

    VálaszTörlés